دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد دستور اژه‌ای برای پرونده «فولاد مبارکه» و «چای دبش» تخم هندوانه سرشار از خواص دوران بارداری نباید سبب نادیده گرفتن علائم هشدار بیماری‌ها در مادر شود تایید تعطیلی بیمارستان مهرگان مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۴۲ درصد علل مرگ و میر ناشی از سرطان‌های سیستم زنانه، مربوط به سرطان تخمدان است همه چیز درباره ویروس کرونا جدید سال ۱۴۰۳ با نام «فلیرت» سفر زوج استرالیایی با خودروی ۱۰۰ ساله به ایران آغاز عملیات بازگشت زائران خراسانی از اول تیرماه خواهد بود اعترافات پسر هفده‌ساله مشهدی که از سر خشم و غرور آدم کشت + عکس نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد علت مرگ «ریشا» شیر باغ وحش مشهد مشخص شد | بیانیه مشترک دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٢۴ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | بارش باران و کاهش دما از فردا قول مساعد وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون برنامه هفتم انجام می‌شود بانوی مرگ مغزی در مشهد به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۱۰ هزار زائرخراسانی از فرودگاه مشهد راهی سرزمین وحی می‌شوند
سرخط خبرها

میزان اثربخشی واکسن برکت اعلام شد | زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال فعلا واکسن برکت نزنند

  • کد خبر: ۸۶۲۱۰
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
میزان اثربخشی واکسن برکت اعلام شد | زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال فعلا واکسن برکت نزنند
سخنگوی پروژه واکسن برکت از ایمنی ۹۳.۵ درصدی این واکسن خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی پروژه واکسن برکت گفت: برای مطالعه بالینی سنین ۱۲ تا ۱۷ سال، پروتکلش را تقدیم وزارت بهداشت کردیم و کمیته اخلاق هم موافقت خودش را اعلام کرده است.

«حسن جلیلی» سخنگوی پروژه واکسن برکت در ارتباط با آخرین وضعیت مطالعات بالینی این واکسن گفت: فاز سه را تمام کردیم و گزارش میانی آن نیز تقدیم وزارت بهداشت شده است. مقاله آن هم در دست تهیه است و انشاالله در چند روز آینده ارسال خواهد شد. برای مطالعه بالینی ۱۲ تا ۱۷ سال، پروتکلش را تقدیم وزارت بهداشت کردیم و کمیته اخلاق هم موافقت خودش را اعلام کرده است و منتظریم که در آینده نزدیک، سازمان غذا و دارو مجوز اجرای مطالعات بالینی ۱۲ تا ۱۷ سال را به ما بدهد.

او افزود: مقالات فاز یک و دو به یک ژورنال بین المللی معتبر ارسال شده است و در وضعیت under review است. مقاله‌ی دیگری هم داریم که درارتباط با اثربخشی واکسن برکت بر واریانت‌های متفاوت ویروس است. نظر داوران را دریافت کردیم و به یک ژورنال بین المللی معتبر ارسال شده و درحال revise است.

جلیلی گفت: گروه‌های غیرمجاز واکسن برکت فعلا زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال هستند. واکسن برکت برای زنان باردار را در برنامه داریم و پروتکلش را آماده کردیم اما هنوز به وزارت بهداشت ارسال نشده است. منتظر هستیم مطالعه ۱۲ تا ۱۸ سال شروع شود تا بلافاصله آن را نیز شروع کنیم.

او افزود: ایمنی واکسن ۹۳.۵ درصد بوده است که از فاز دو به دست آمده است.

جلیلی در ارتباط با مقاله پیش بالینی برکت گفت: نام این ژورنال reviews in medical virology از انتشارات willey و ضریب تاثیر آن نزدیک به هفت یعنی ۶.۹۸ است، در بین کسانی که در حال حاضر در کشور در عرصه واکسن فعالیت می‌کنند، این اولین مقاله بوده است.

جلیلی ضمن تکذیب ادعاها مبنی بر ارسال مواد اولیه این واکسن از چین یا درخواست سازمان غذا و دارو برای وارد کردن ۲۰ میلیون دوز واکسن سینوفارم از سوی این گروه دارویی گفت: نمی‌توان به مبدا برخی از اقلام وارداتی مورد نیاز برای تولید این واکسن اشاره کرد، زیرا با توجه به شرایط تحریم که در آن قرار داریم بهتر است به آن اشاره نشود.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->